חומרי מילוי – חומצה היאלורונית

חומצה היאלורונית היא רב-סוכר, גלוקוזאמינוגליקן, אשר קיים באופן טבעי בגוף, ומתאפיין ביכולת לספוח מים בכמות רבה. החומר הטבעי מיוצר בגוף באופן תמידי ומתפרק תוך זמן קצר. חומצה היאלורונית שאנחנו מזריקים לצורך מילוי נפח מיוצרת באופן סינתטי ועוברת תהליכים שונים אשר מייצבים אותה והופכים אותה לעמידה יותר בפני פירוק. מדובר בחומר המילוי הנפוץ והבטוח ביותר, אשר משמש למילוי נפח ולעיצוב בפנים ובגוף, וכן לצרכים רפואיים.

החומצה ההיאלורונית שאנחנו מזריקים כחומר מילוי מיוצרת באופן מבוקר ובטוח. בניגוד לחומרים שהיו מקובלים בעבר, כגון סיליקון, החומצה עוברת פירוק ברקמות לאורך זמן. כמו כן, היא נוטה פחות לעורר תגובה דלקתית או סיבוכים אחרים. ניתן להמיס אותה באמצעות הזרקה של חומר מפרק (אנזים) למקום ההזרקה של החומצה, אם התוצאה שונה מהמצופה, או במקרי סיבוכים שונים.

לעיתים סימני המחלה מופיעים מהר, תוך מספר שעות או מספר ימים, ולעיתים מתפתחים באיטיות ובהדרגה לאורך חודשים ואפילו שנים, כך שקשה לזהות אותם.

החומר מוזרק לאיזור הרצוי ובעומק הרצוי באמצעות מחט או קנולה – צינורית דקה וארוכה ללא קצה חד, בהתאם למיקום ההזרקה ולהעדפות הרופא המזריק. ישנן טכניקות רבות להזרקה, ובדרך כלל ניתן להזריק לאותו איזור בשיטות שונות. ההזרקה כרוכה בכאב ואי נוחות קלים. לעיתים ניתן להקל על הכאב על ידי מריחת משחת אלחוש טרם ההזרקה, אולם לרוב אין בכך צורך.

 

למעשה, מכיוון שמדובר בחומר שנמצא בגוף באופן טבעי, ניתן להזריק חומצה היאלורונית לכל מקום בעור הפנים בהתאם לצרכינו, הן בהתוויה קוסמטית והן בהתוויה רפואית. מאידך, ישנם מקומות אשר ההזרקה בהן יותר מורכבת, קשה לביצוע או כרוכה בסיכונים גדולים יותר. מקובל להזריק חומצה היאלורונית לרקות, עצמות לחיים, לחיים, סנטר וקו לסת, וכן לאיזורים שונים במרכז הפנים כולל שקעי עיניים, אף ושפתיים.

 

בוודאי. גברים נהנים מהזרקת חומרי מילוי בדיוק כמו נשים. חשוב לזכור, מאחר שתווי הפנים הגבריים הם שונים מאלה של נשים, צריך להתייחס לכך גם בטכניקת ההזרקה. נשתדל להימנע מביטוי של מאפיינים שהם נשיים ונדגיש מאפיינים גבריים כדי להגיע לתוצאה הטבעית הרצויה.

מאחר שלרוב מדובר על מילוי נפחים, את השינוי רואים מיד לאחר ההזרקה. ואולם, המראה הסופי מתקבל רק כעבור כמה ימים, לאחר שהנפיחות מעצם ההזרקה חולפת, והחומר סופח מים ונטמע אל תוך הרקמה. ההשפעה נמשכת בין חצי שנה לשנתיים, תלוי בסוג החומר ובאיכותו, וכן במקום ההזרקה. חשוב לזכור שהחומר אינו נעלם בין לילה אלא בהדרגה, ככה שיתכן צורך בחיזוק עם חומר נוסף כעבור חצי שנה עד שנה.

ישנן מאות חברות בעולם שעוסקות בייצור של חומצה היאלורונית. החומרים השונים נבדלים בעיקר בעיבוד של החומר אשר מעניק לו תכונות כגון גמישות, אלסטיות, דחיסות וכיו״ב. לרוב, לכל מותג ישנה סדרה של חומרים אשר מתאפיינים בסמיכות שונה ומיועדים לאיזורי הזרקה שונים. חשוב להשתמש בחומרים מוכרים וידועים שנחקרו והוכחו כמועילים ובטוחים לשימוש. רצוי להשתמש בחומרים שעברו אישורים של הגופים הרפואיים המוסמכים באירופה או בארה״ב.

כבכל פעולה חודרנית, גם בהזרקה של חומרי מילוי כגון חומצה היאלורונית ישנו סיכון, אך שיעור הסיבוכים נמוך במיוחד והפעולה נחשבת בטוחה. לפני הפעולה, ד״ר שטיין יפרט ויסביר על הסיכונים שקיימים -מרבית הסיבוכים קשורים בתגובה מקומית וחולפים מאליהם או לאחר טיפול קל.
יש לזכור שהזרקת חומרי מילוי ועיצוב פנים אינם מדע מדוייק וכי יש מקום נרחב להבדלים בין תפיסות יופי שונות, כך שקשה להבטיח שביעות רצון מלאה אצל כל המטופלים.

לאחר הזרקת חומרי מילוי יתכנו כאב קל או אי נוחות במקום ההזרקה, אשר נמשכים מספר שעות. כמו כן לעיתים נגרמים נפיחות או אודם. ניתן לטפל בקומפרסים קרים בשעות הראשונות לאחר ההזרקה כדי להקל על הסימנים אולם הדבר אינו חיוני. מומלץ להימנע מהפעלת לחץ על איזורי ההזרקה, במישוש או בשכיבה על הפנים, וכן יש להימנע מפעילות גופנית מאומצת או מחום קיצוני בשעות שלאחר ההזרקה. אין מניעה מרחצה של הפנים או משימוש בקרם לחות. בימים הראשונים אפשר להרגיש גושים במקום ההזרקה, אולם בהמשך החומר סופח מים ומתמזג לתוך הרקמה באופן מיטבי.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​