הרמת עפעפיים לגברים

בדומה לנשים, גם גברים סובלים משינויים תלויי-גיל ומהפרעות בעפעפיים, ויכולים להנות מהרמת עפעפיים עליונים ותחתונים. בין אם מדובר בהתוויה קוסמטית או רפואית, ניתוחי עפעפיים גורמים לשיפור משמעותי הן בנראות והן באיכות החיים של המטופלים.

ניתוחי עפעפיים נפוצים פחות בקרב גברים מאשר בנשים. רבים נמנעים מניתוח בגלל ההקשר הקוסמטי, וחלק ניכר מאלה שכן מגיעים לניתוח סובלים כבר מפגיעה בתפקוד התקין של העפעפיים או מהפרעה אסתטית מאד משמעותית, ומלווים בבן משפחה אשר מדרבן לפתרון הבעיה. בשנים האחרונות, עם עליית המודעות וככל שהניתוחים האלה הופכים נפוצים בקרב נשים, יותר גברים פונים בעצמם לניתוח עפעפיים ומבקשים לראות ולהיראות טוב יותר.

כמו בקרב נשים, הסיבות לניתוחי עפעפיים אצל גברים הן לרוב עודף עור בעפעפיים עליונים או צניחה של העפעפיים (פטוזיס), ובעפעפיים תחתונים – בלט של שומן, עודפי עור ורפיון אשר מקנים מראה עייף ולא חיוני. כאמור, בשנים האחרונות ניכרת מגמה של מודעות גדולה יותר אצל גברים גם למראה, על כן אנחנו פוגשים בקליניקה גם הרבה גברים שמגיעים לניתוח בגלל הפרעת עפעפיים קוסמטית.

אצל גברים ישנם מאפיינים אנטומיים ייחודיים, שונים מאצל נשים. העור נוטה להיות עבה יותר, מנח העפעף בממוצע נמוך יותר מאשר אצל נשים, ובעיקר – הגבות הן שטוחות ולא מעוגלות כפי שהן אצל נשים, וכן מיקומן נמוך יותר במצח, כך שהן קרובות הרבה יותר לעפעף העליון.

על פניו, אין הבדל. שלבי הניתוח הם זהים וגם הטכניקה זהה. ואולם, תכנון הניתוח חייב להביא בחשבון את ההבדלים האנטומיים בין גברים לנשים. ניתוח שיבוצע אצל גבר ולא יתוכנן כהלכה יביא לתוצאה לא טובה ולא מחמיאה.

לד״ר שטיין נסיון רב בניתוחי עפעפיים אצל גברים. באופן בולט יותר מבקרב נשים, הנטייה היא לשאוף למראה טבעי ו״לא מנותח״, ולהימנע מפעילות ניתוחיות שמשנה את מבנה העפעפיים לנשי או ״לא גברי״. התוצאות הן על פי רוב מצויינות ושביעות הרצון של המנותחים היא גבוהה במיוחד.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​